2. Overzicht incidentele baten en lasten
In dit hoofdstuk geven we een overzicht van de incidentele baten en lasten weer en presenteren we het structurele begrotingssaldo.
In de volgende tabellen geven we een overzicht van de incidentele baten en lasten. Incidenteel houdt in dat het gaat om baten en lasten die een tijdelijk karakter hebben. Deze zitten slechts één of enkele jaren in de begroting. Dit overzicht geeft niet alleen inzicht in de incidentele baten en lasten, maar is ook een hulpmiddel bij het beoordelen van het structurele begrotingssaldo. De baten en lasten die niet incidenteel zijn, zijn immers structureel van aard. Het structurele begrotingssaldo geeft aan of de structurele lasten met structurele baten worden afgedekt. Als dat het geval is, is de begroting structureel in evenwicht.
We nemen bedragen op vanaf € 50.000. We geven bij elke post een toelichting.
Een overzicht van de geraamde structurele toevoegingen en onttrekkingen aan de reserves, zoals het BBV voorschrijft, is in het financieel overzicht van de begroting opgenomen (bijlage 5 in dit document). In de nota reserves, die tegelijk met deze programmabegroting in de gemeenteraad wordt behandeld, zijn de reserves uitgebreid toegelicht.
Incidentele voordelen
Bedragen x € 1.000
Nr | Progr. | Bron * | Omschrijving | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | PB 2020, 2021 en 2022 | Investeringen onderwijs | -688 | ||||
2 | 2 | PB 2024 | Egalisatiereserve WSW | -271 | ||||
3 | 3 | PB 2019 - 2024 | Investeringen ontmoeten en sport | -588 | -108 | -106 | -105 | |
4 | 3 | PB 2024 | Verkoop Groene Engel | -682 | ||||
5 | 4 | PB 2024 | Hogere inkomsten nutsbedrijven | -200 | ||||
6 | 9 | PB 2024 | Doorschuiven investeringen ICT | -132 | ||||
7 | 10 | TR 2023 | Voordeel doorgeschoven investeringen 2022 | -590 | ||||
TOTAAL | -3.019 | -240 | -106 | -105 |
Toelichting per post:
- Door actualisatie van de planning voor investeringen in onderwijs hebben we incidenteel lagere kapitaallasten door bijstelling van projecten.
- We ontvangen een bedrag uit de egalisatiereserve WSW.
- Door actualisatie van de planning voor investeringen in onderwijs hebben we incidenteel lagere kapitaallasten door bijstelling van projecten.
- We hebben verkoopopbrengsten van het pand van de Groene Engel.
- We hebben eenmalig hogere opbrengsten vanuit nutsbedrijven.
- Ict investeringen schuiven door, daardoor hebben we een voordeel in 2024.
- We hebben lagere investeringslasten doordat investeringen uit 2022 zijn doorgeschoven.
Incidentele nadelen
Bedragen x € 1.000
Nr | Progr. | Bron * | Omschrijving | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | PB 2024 | Huurkosten tijdelijke huisvesting Aventurijn | 176 | ||||
2 | 3 | PB 2022 | Storting in reserve Lievekamp | 300 | 300 | |||
3 | 3 | PB 2023 | Thuis in de buurt | 100 | 50 | 50 | ||
4 | 3 | PB 2024 | Extra subsidie Groene Engel | 323 | 287 | |||
5 | 3 | PB 2024 | Extra subsidie Muzelinck | 201 | 246 | |||
6 | 4 | PB 2023 | Meekoppelkansen Waterveiligheid | 400 | 400 | |||
7 | 4 | PB 2023 | Impuls klimaatadaptatie | 500 | 500 | 500 | ||
8 | 5 | PB 2023 | Verduurzamen Moleneind | 250 | ||||
9 | 5 | PB 2022 | Jubileumjaar Life sciences | 100 | ||||
10 | 5 | PB 2023 | Cultuurhistorische waardenkaart | 100 | ||||
11 | 5 | PB 2024 | Doorontwikkeling Haven Elzenburg | 3.800 | ||||
12 | 6 | PB 2018 | Incidentele stortingen in de reserve Walkwartier en omgeving | 1.307 | ||||
13 | 6 | PB 2020, 2021 en 2022 | Incidentele storting in het Investeringsfonds Stadshart Oss | 650 | ||||
14 | 7 | PB 2023 | Reservering voor mobiliteitsopgave | 5.000 | 8.000 | 1.000 | ||
15 | 7 | PB 2023 | Binnenstedelijke transformaties | 5.000 | 5.000 | |||
16 | 7 | PB 2023 | Ontwikkelingen spoorzone | 350 | ||||
17 | 7 | PB 2023 | Advies duurzame parkeeropgave | 250 | ||||
18 | 7 | PB 2021 | Voorbereidingskosten voor Omgevingswet en Omgevingsvisie | 245 | ||||
19 | 9 | PB 2024 | Nieuwe kantoorinrichting gemeentehuis | 500 | 230 | 850 | ||
20 | 9 | PB 2024 | Tweede kamerverkiezingen 2023 | 300 | ||||
21 | 9 | PB 2023 | Programma Data | 200 | 200 | 105 | ||
22 | 9 | PB 2023 | ICT informatiebeveiliging | 75 | 75 | |||
23 | 9 | PB 2023 | Extra capaciteit voor projecten | 924 | 824 | 714 | 175 | |
24 | 10 | PB 2024 | Hogere bijdrag BSOB | 210 | ||||
Overige posten | 484 | 182 | 93 | 82 | ||||
TOTAAL | 11.745 | 12.894 | 15.712 | 1.257 |
Toelichting per post:
- We hebben tijdelijke huisvestingskosten voor de Aventurijn.
- We storten geld in de reserve voor toekomstige ontwikkelingen van de Lievekamp.
- We nemen een incidenteel bedrag op voor Thuis in de Buurt.
- We ondersteunen de Groene Engel met extra subsidie in 2023 en 2024.
- We ondersteunen de Muzelinck met extra subsidie in 2023 en 2024.
- We storten 2 keer een bedrag in de reserve voor meekoppelkansen waterveiligheid.
- We storten in 2023, 2024 en 2025 een bedrag van € 500.000 in een nieuwe reserve Klimaatadaptatie.
- We nemen een bedrag op voor het onderzoek naar verduurzaming van het bedrijventerrein.
- We nemen voor 2 jaar kosten op voor het jubilieumjaar van de Life sciences.
- We nemen een bedrag op voor een onderzoek naar een cultuurhistorische waardenkaart.
- We reserveren een bedrag van € 3,8 miljoen als cofinanciering voor de doorontwikkeling van de haven.
- We storten een bedrag in de reserve Walkwartier voor toekomstige ontwikkelingen.
- We storten verschillende bedragen in het investeringsfonds stadshart.
- We storten gefaseerd € 23 miljoen in de reserve mobiliteit.
- We storten in totaal € 10 miljoen in de reserve binnenstedelijke transformatie.
- We nemen een bedrag op voor het opstellen van een masterplan en een spoorvisie.
- We nemen kosten op voor een extern advies naar parkeernormen.
- We nemen de voorbereidingskosten voor de omgevingswet en omgevingsvisie op in de begroting.
- We storten in totaal € 1,6 miljoen in een reserve voor de toekomstige verbouwing van het gemeentehuis.
- We hebben eenmalig hogere kosten in 2023 door extra tweede kamer verkiezingen.
- Voor het programma Data nemen we een impulsbudget op.
- We nemen een bedrag op voor het inhuren van 2 jaar specialistische expertise/projectondersteuning om het huidige camera bestand in beeld te brengen en de toegangssystemen van gebouwen te verbeteren.
- We nemen extra capaciteit op voor een aantal projecten: de agrarische transitie, een kwartiermaker participatie, beleidscapaciteit Zorg en Veiligheid, Procesbegeleiding gebied polders, procesadviseurs en woningbouw.
- We hebben hogere kosten voor de BSOB door NCNP bureaus.
Incidentele budgettair neutrale posten
bedragen x € 1.000
Nr | Progr. | Bron * | Omschrijving | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 1 | NR 2024 | Uitvoering Beschermd wonen | -4.637 | 5.000 | 5.000 | 5.000 | 5.000 |
1 | NR 2024 | Mutatie reserve beschermd wonen | 4.637 | -5.000 | -5.000 | -5.000 | -5.000 | |
2 | 1 | NR 2024 | Dak en thuisloosheid | 292 | ||||
1 | NR 2024 | in Dak en Thuisloosheid | -292 | |||||
3 | 1 | NR 2024 | Vluchtelingen | -9.000 | -7.775 | 200 | ||
1 | NR 2024 | mutatie Opvang vluchtelingen | 9.000 | 7.775 | -200 | |||
4 | 2 | NR 2024 | Bestaanszekerheid | 840 | -435 | |||
2 | NR 2024 | Mutatie bestaanszekerheid | -840 | 435 | ||||
5 | 3 | NR 2024 | Projecten IVB | 1764 | 550 | 253 | 150 | |
3 | NR 2024 | Uit reserve IVB | -1.764 | -550 | -253 | -150 | ||
6 | 3 | NR 2024 | Verduurzamingsprojecten | 759 | ||||
3 | NR 2024 | Uit verduurzaming maatschappelijk vastgoed | -759 | |||||
7 | 4 | NR 2024 | Projecten klimaatadaptatie | 40 | 160 | |||
4 | NR 2024 | in reserve klimaatadaptatie | -40 | -160 | ||||
8 | 4 | NR 2024 | Energiebesparing en Warmtevisie | 1.014 | 358 | |||
4 | NR 2024 | Uit investeringsfonds duurzaamheid | -1.014 | -358 | ||||
9 | 5 | NR 2024 | Projecten economie | -49 | 691 | |||
5 | NR 2024 | Uit reserve | 49 | -691 | ||||
10 | 5 | NR 2024 | Baggeren haven | 2.800 | ||||
5 | NR 2024 | Uit reserve | -2.800 | |||||
11 | 5 | NR 2024 | Kosten Geffense Plas | 163 | ||||
5 | NR 2024 | Onttrekking uit reserve Geffense Plas | -163 | |||||
12 | 6 | NR 2024 | Project Walkwartier | -207 | 172 | |||
6 | NR 2024 | Mutatie reserve Walkwartier | 207 | -172 | ||||
13 | 6 | NR 2024 | Activiteiten centrum | -380 | 1.605 | |||
6 | NR 2024 | Uit investeringsfonds stadshart Oss | 380 | -1.605 | ||||
14 | 7 | NR 2024 | MER Nieuw Zevenbergen en locatieprofielen | 115 | 15 | |||
7 | NR 2024 | Uit reserve geluid | -115 | -15 | ||||
15 | 9 | NR 2024 | Kosten omgevingswet | 1.234 | 241 | |||
9 | NR 2024 | Uit reserve omgevingswet | -1.234 | -241 | ||||
16 | 9 | NR 2024 | Organisatie-ontwikkeling | 248 | 69 | 6 | ||
9 | NR 2024 | Uit reserve organisatieontwikkeling | -248 | -69 | -6 | |||
17 | 9 | NR 2024 | ICT projecten | 413 | 181 | |||
9 | NR 2024 | Uit reserve ICT | -413 | -181 | ||||
18 | 10 | NR 2024 | Diversen | 4.605 | 17.562 | -67 | ||
10 | NR 2024 | Uit algemene reserve | -4.605 | -17.562 | 67 | |||
19 | Ontvangst subsidies | 4.214 | 2.788 | 373 | 282 | |||
Opbrengsten Rijk/Provincie | -4.214 | -2.788 | -373 | -282 | ||||
TOTAAL | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting per post:
- We verrekenen incidentele tekorten en overschotten met de reserve. Daarnaast onttrekken we in de komende jaren geld voor de oplosagenda en terugbetaling aan de regio.
- We storten een bedrag in de reserve en onttrekken de projectgelden.
- We verrekenen de overschotten met de reserve Vluchtelingen
- We betalen verschillende projecten uit de reserve en storten bedragen vanuit verschillende circulaires.
- We onttrekken voor verschillende IVB projecten geld uit de reserve.
- We onttrekken voor verschillende projecten geld uit de reserve.
- We onttrekken voor verschillende projecten geld uit de reserve.
- We hebben tijdelijke kosten voor energiebesparing en warmtevisie. We betalen dit uit het investeringsfonds duurzaamheid.
- We halen de kosten voor de bijdrage van de Kracht van Oss, promotie en branding en economische stimulering uit de reserve economie.
- We dekken de kosten voor het baggeren van de haven af uit de reserve.
- We dekken de kosten voor het ontwikkelen van de Geffense Plas uit de reserve.
- We verrekenen de projecten voor het Walkwartier met de reserve.
- We hebben tijdelijke stimuleringsregelingen in het centrum (o.a. voor wonen en vergroening) en de leegstandsmakelaar. We betalen dit uit het investeringsfonds stadshart Oss.
- We onttrekken de kosten voor de MER Nieuw Zevenbergen en locatieprofielen uit de reserve geluid.
- We betalen de kosten voor de voorbereiding van de omgevingswet uit de reserve die we hiervoor gevormd hebben.
- We halen geld uit de reserve voor verschillende posten voor organisatieontwikkelingen. Het gaat om onder andere frictiekosten MJC, generatiepact, frictiekosten voor afdeling DIV en frictiekosten voor de toekomstbestendige organisatie.
- We betalen de kosten voor ICT projecten uit de reserve ICT.
- We hebben diverse bedragen betaald uit de algemene reserve. Het gaat om onder andere het zuiderstrandtheater, transformatie jeugd, ONK, Spoorzone en rentestijging van ruimtelijke ambities.
- We ontvangen vanuit het Rijk en de provincie verschillende subsidies. We nemen de kosten en opbrengsten op in onze begroting
*KN = kadernota, PB = programmabegroting, TR = financiële tussenrapportage, NR = Nota reserves
Structureel begrotingssaldo
Om een goed oordeel te kunnen vormen over de begroting is het van belang om het saldo te corrigeren met incidentele baten en lasten. Het structurele begrotingssaldo geeft aan of de structurele lasten met structurele baten worden afgedekt. Als dat het geval is, is de begroting structureel in evenwicht.
In de volgende tabel geven we de lasten, baten en saldo per programma, de toevoegingen en onttrekkingen aan reserves en het geraamde resultaat weer. We verrekenen het geraamde resultaat met de incidentele baten en lasten. Dit geeft het structureel begrotingssaldo weer.
+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten | |||||||
Programma | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Programma 1 | Lasten | 88.193 | 102.293 | 111.223 | 101.889 | 99.333 | 98.694 |
Baten | -10.728 | -16.685 | -15.483 | -918 | -1.808 | -1.787 | |
Saldo | 77.465 | 85.609 | 95.740 | 100.971 | 97.525 | 96.907 | |
Programma 2 | Lasten | 80.685 | 85.747 | 80.085 | 79.361 | 78.476 | 78.933 |
Baten | -33.424 | -38.769 | -37.726 | -35.608 | -35.608 | -35.793 | |
Saldo | 47.261 | 46.978 | 42.358 | 43.753 | 42.868 | 43.140 | |
Programma 3 | Lasten | 25.128 | 32.632 | 32.246 | 29.077 | 31.013 | 31.548 |
Baten | -7.759 | -5.639 | -4.409 | -4.114 | -3.779 | -3.548 | |
Saldo | 17.370 | 26.993 | 27.837 | 24.962 | 27.234 | 28.000 | |
Programma 4 | Lasten | 43.901 | 53.702 | 53.135 | 50.810 | 50.818 | 51.053 |
Baten | -28.236 | -32.421 | -31.916 | -30.022 | -30.217 | -30.427 | |
Saldo | 15.665 | 21.281 | 21.218 | 20.788 | 20.601 | 20.626 | |
Programma 5 | Lasten | 5.842 | 12.513 | 5.803 | 4.291 | 4.366 | 4.250 |
Baten | -5.394 | -9.645 | -2.262 | -1.499 | -1.499 | -1.414 | |
Saldo | 449 | 2.868 | 3.541 | 2.792 | 2.867 | 2.836 | |
Programma 6 | Lasten | 3.610 | 1.556 | 2.004 | 1.519 | 1.837 | 1.836 |
Baten | -2.110 | -497 | -501 | -502 | -502 | -502 | |
Saldo | 1.500 | 1.060 | 1.503 | 1.017 | 1.335 | 1.334 | |
Programma 7 | Lasten | 27.292 | 37.342 | 26.189 | 19.297 | 16.843 | 18.018 |
Baten | -20.192 | -28.669 | -20.462 | -12.569 | -9.399 | -10.958 | |
Saldo | 7.100 | 8.673 | 5.727 | 6.728 | 7.445 | 7.060 | |
Programma 8 | Lasten | 8.286 | 9.079 | 10.548 | 10.603 | 10.649 | 10.748 |
Baten | -121 | -142 | -92 | -92 | -92 | -92 | |
Saldo | 8.165 | 8.937 | 10.456 | 10.511 | 10.558 | 10.656 | |
Programma 9 | Lasten | 6.116 | 5.885 | 6.321 | 6.321 | 6.313 | 6.313 |
Baten | -2.272 | -1.024 | -1.520 | -1.520 | -1.520 | -1.520 | |
Saldo | 3.844 | 4.861 | 4.801 | 4.801 | 4.793 | 4.793 | |
Totaal (1) | Lasten | 289.054 | 340.749 | 327.555 | 303.168 | 299.649 | 301.392 |
Baten | -110.234 | -133.490 | -114.372 | -86.843 | -84.423 | -86.040 | |
Saldo | 178.819 | 207.259 | 213.183 | 216.325 | 215.226 | 215.352 |
+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten | |||||||
Programma | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Overhead | Lasten | 39.455 | 44.460 | 41.294 | 40.380 | 39.591 | 39.545 |
Baten | -7.775 | -6.271 | -5.464 | -5.397 | -5.296 | -5.279 | |
Saldo | 31.680 | 38.189 | 35.830 | 34.983 | 34.296 | 34.267 | |
Onvoorzien | Lasten | 0 | 130 | 300 | 300 | 300 | 300 |
Baten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo | 0 | 130 | 300 | 300 | 300 | 300 | |
Algemene dekkings-middelen | Lasten | 2.388 | 3.129 | 9.473 | 10.082 | 12.143 | 13.312 |
Baten | -252.161 | -250.878 | -269.125 | -271.830 | -253.709 | -256.172 | |
Saldo | -249.773 | -247.748 | -259.653 | -261.748 | -241.566 | -242.860 | |
Totaal (2) | Lasten | 41.843 | 47.719 | 51.066 | 50.762 | 52.034 | 53.157 |
Baten | -259.936 | -257.149 | -274.589 | -277.227 | -259.005 | -261.450 | |
Saldo | -218.093 | -209.430 | -223.523 | -226.465 | -206.971 | -208.293 |
+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten | |||||||
Programma | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal (1 + 2 ) | Lasten | 330.897 | 388.468 | 378.622 | 353.931 | 351.683 | 354.549 |
Baten | -370.170 | -390.639 | -388.961 | -364.070 | -343.428 | -347.490 | |
Saldo | -39.274 | -2.171 | -10.339 | -10.139 | 8.255 | 7.059 |
+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten | |||||||
Programma | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Totaal (3) | Lasten | 66.682 | 47.887 | 43.923 | 20.084 | 5.073 | 4.698 |
Baten | -46.473 | -43.638 | -33.621 | -10.192 | -9.289 | -8.677 | |
Saldo | 20.209 | 4.249 | 10.301 | 9.892 | -4.217 | -3.978 |
Resultaat (1+2+3) | -19.065 | 2.078 | -38 | -247 | 4.039 | 3.081 |
---|
Weergave structureel begrotingssaldo
+ is nadeel: hogere uitgaven/lagere inkomsten | |||||||
Omschrijving | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Resultaat | -19.065 | 2.078 | -38 | -247 | 4.039 | 3.081 | |
Incidentele baten en lasten | -12.016 | 8.726 | 12.654 | 15.606 | 1.152 | 0 | |
Structureel begrotingssaldo | -7.049 | -6.648 | -12.692 | -15.853 | 2.887 | 3.081 |
Voor de specificatie van het jaar 2022 verwijzen we naar de jaarrekening 2022.
De conclusie hieruit is dat de begroting in 2024 structureel sluitend is. Meerjarig is in 2026 het structurele saldo afgerond € 3 miljoen nadelig, dit komt door het ravijnjaar.
Het saldo van incidentele baten en lasten wordt vooral veroorzaakt door grote, incidentele investeringen die opgenomen zijn voor mobiliteit, binnenstedelijke transformatie, stadscentrum, waterveiligheid, verschuivingen van investeringen in het MIP en invoering van de nieuwe Omgevingswet.
Structurele stortingen en onttrekkingen uit reserves
Reserves | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bij | Af | Bij | Af | Bij | Af | Bij | Af | Bij | Af | |
Reserves ter dekking van de algemene dienst | ||||||||||
Afloop gaswinstuitkering Maaslandgas | 0 | -1.589 | 0 | -1.479 | 0 | -1.369 | 0 | -1.259 | 0 | -1.154 |
Deposito BNG inzake opheffing HNG | 0 | -184 | 0 | -160 | 0 | -136 | 0 | -112 | 0 | -88 |
Gemeentehuis | 0 | -651 | 0 | -593 | 0 | -578 | 0 | -563 | 0 | -548 |
Subtotaal | 0 | - 2.423 | 0 | -2.231 | 0 | -2.082 | 0 | -1.933 | 0 | -1.789 |
Reserves ter dekking van de afschrijvingslasten | ||||||||||
De Bolster Horizonschool | 0 | -29 | 0 | -29 | 0 | -29 | 0 | -29 | 0 | -29 |
Brede school centrum Lith | 1.710 | -134 | 0 | -135 | 0 | -135 | 0 | -135 | 0 | -135 |
Nieuwbouw school Geffen | 0 | -26 | 0 | -26 | 0 | -26 | 0 | -26 | 0 | -26 |
RNB/Sportcomplex Herpinia | 0 | -17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Kleedaccommodatie Amstelhoef | 0 | -25 | 0 | -25 | 0 | -25 | 0 | -25 | 0 | -25 |
Sportpark de Akkeren | 0 | -24 | 0 | -24 | 0 | -24 | 0 | -24 | 0 | -24 |
Kunstgrasveld Talentencampus | 0 | -54 | 0 | -54 | 0 | -54 | 0 | -54 | 0 | -54 |
Kleedaccommodatie MOSA'14 | 0 | -7 | 0 | -7 | 0 | -7 | 0 | -7 | 0 | -7 |
Revitalisering Koppelsteeg | 0 | -12 | 0 | -12 | 0 | -12 | 0 | -12 | 0 | -12 |
Rusheuvel | 0 | -12 | 0 | -12 | 0 | -12 | 0 | -12 | 0 | -12 |
Investeringen openbare ruimte centrum | 255 | 0 | 0 | -10 | 0 | -10 | 0 | -10 | 0 | -10 |
Nieuwbouw hertenkamp | 0 | -3 | 0 | -3 | 0 | -3 | 0 | -3 | 0 | -3 |
Bouwkundige aanpassingen Museum Jan Cunen | 0 | -23 | 0 | -21 | 0 | -21 | 0 | -21 | 0 | -21 |
kapitaallasten investeringen mobiliteit | 0 | -23 | 0 | -23 | 0 | -23 | 0 | -23 | 0 | -23 |
Kapitaallasten bomen | 0 | -17 | 0 | -17 | 0 | -17 | 0 | -17 | 0 | -17 |
Projecten VRI 2017 | 0 | -54 | 0 | -49 | 0 | -49 | 0 | -49 | 0 | -49 |
Parkeergarage | 0 | -25 | 0 | -25 | 0 | -25 | 0 | -25 | 0 | -25 |
Fietsenstallingen | 0 | -7 | 0 | -7 | 0 | -7 | 0 | -7 | 0 | -7 |
Bestemm res Ontmoeten Ussen | 0 | -262 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Op. Ruimte Centrum onsl. fase 1 | 0 | -20 | 0 | -16 | 0 | -16 | 0 | -16 | 0 | -16 |
Op. Ruimte centrum Bram vd Berghstr. | 0 | -10 | 0 | -10 | 0 | -10 | 0 | -10 | 0 | -10 |
Stadssportpark TBL | 88 | 0 | 707 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Vergroenen Stadspark | 0 | -17 | 0 | -17 | 0 | -17 | 0 | -17 | 0 | -17 |
Dynamische Afsluiting | 0 | -23 | 0 | -23 | 0 | -23 | 0 | -23 | 0 | -23 |
Warenhuis | 1.055 | 0 | 820 | 0 | 440 | -58 | 0 | -58 | 0 | -58 |
ONK accommodatie ontmoeten en sport | 1.507 | 0 | 0 | 0 | 0 | -38 | 0 | -38 | 0 | -38 |
Subtotaal | 4.616 | -824 | 1.528 | -545 | 440 | -694 | 0 | -694 | 0 | -694 |
Totaal | 4.616 | -3.248 | 1.527 | -2.777 | 440 | -2.776 | 0 | -2.627 | 0 | -2.483 |